الأربعاء، 8 يونيو 2016

شهود عيان عن ’’ شهيدة العلم ’’ بجامعه اسيوط .. بنمتحن فى جراجات تحت الأرض والأسقف صاج ومفيش مروحة ومفيش دكتور شاف البنت اللى ماتت .. وتصعيد طلابى ضد ادارة الجامعه




كشفت طالبة في كلية حقوق أسيوط تُدعي يمنى شريف، عن وفاة زميلتها أثناء أداء الامتحان، أمس الثلاثاء.

وقالت في تدوينة على حسابها بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "انهاردة فى حقوق أسيوط في بنت في سنة أولى بتمتحن في اللجنة فجاة و هي قاعدة جالها هبوط حاد وأغمى عليها ولا في دكتور يشوفها و المراقبين مفهموش حاجة و سابوها و المعيدات اتلموا عليها بعد حوالي ربع ساعة و على ما اتنقلت المستشفى كانت ماتت".

وأضافت: "ولما راحت القصر وهي جثة رفضوا يدخلوها عشان مش معاها اثبات شخصية الكارنية و حاجتها في اللجنة، لا احنا منظمين أوي معلش الحالة تموت مفيش مشاكل بس يكون في إثبات شخصية".

وتابعت: "بنمتحن فين بقى؟، حضرتك بنمتحن في جراجات تحت الأرض الأسقف بتاعتها صاج، المهمه الأساسية أنه يمتص الشمس، في الصيام و الساعة 1 الضهر ونمتحن في جراجات تحت الأرض الأسقف بتاعتها صاج و 5 الآف طالب ومفيش ولا مروحة وهنبقى أد الدنيا أه".

واختتمت: "إنا لله و إنا إليه راجعون، توضيح الشخص المدعى بطبيب ادالها حقنة قبل ما تروح القصر والله أعلم دي كانت حقنة إيه".

هناك تعليق واحد:

  1. انا لله و انا إليه راجعون
    ربنا يصبر اهلها

    ردحذف

البقاء لله .. وفاة مواطن واصابة عمه بطلقات نارية من ضابط بقرية الزاوية باسيوط وغضب الأهالى من ظلم الداخلية فى اسيوط

المواطن حسن مش إرهابى لكنه إنسان  كل جريمته انه مواطن غلبان خاف من حضرته فجرى راح ضربه بالنار ----------------------------------...