الأحد، 3 يوليو 2016

صبح على مرور اسيوط بـ 50 جنيه .. مواطن دفع 50 جنيه مخالفة حزام الأمان .. وبعد الدفع اكتشف ان الوصل بدون تاريخ والرقم اللي علي الوصل مش رقم عربيته ولا رقم رخصته والمبلغ المكتوب 25 جنيه


دا وصل مخالفة حزام الأمان
عند مدخل أسيوط امبارح الساعة الواحدة صباحا السيد الأمين وانا داخل علي الكمين
الأمين : الرخص
أنا : حاضر اتفضل
الأمين : الرخص سليمة عليك مخالفة حزام أمان
أنا : هو فيه حد لسه بيلبسه
الأمين : اه عليك مخالفة
أنا : كل سنة وانت طيب ورمضان كريم خلاص أنا كدا عرفت
الأمين : لا الرخص كدا عند السيد الضابط
انا : ماشي هركن واروحله
أنا : سلام عليكم يا افندم حضرتك الرخص دي بتاعتي وأنا كل شئ تمام بس السيد الأمين بيقولي حزام أمان وأنا بكلم الضابط كتب الوصل بسرعة جدا
الضابط : خمسين جنيه وكدا أرخص غرامة
أنا : شكرا يا افندم وحواليه بتاع خمسة ستة سواقين كل واحد بيدفع 100 أو 150 طيب دفعت الخمسين واخدت ال..
الوصل يعني ورحت للأمين ربنا يباركلك يا باشا
الأمين : أي خدمة
المفاجأة
الرقم اللي علي الوصل مش رقم عربيتي ولا رقم رخصتي
عادي يعني كله لمشروع تحسين الخدمات المرورية


القبض على موظف بـ«مرور أسيوط» تلقى 20 جنيه رشوة لإجراء تراخيص  


احمد البيومى

هناك 3 تعليقات:

  1. عادي يعني كله لمشروع تحسين الخدمات المرورية
    نحيا مصر

    ردحذف
  2. هما اصلان مش بيكتوبو لا اسمك ولا رقم عربيتك والغرامه 25ج بس طبعن بيضيفو 25ج تاني عشان تحسين خدمات المرور وعادي ايه 50ج اعتبرها زكاه عن مالك وصحتك

    ردحذف
  3. عادي ايه ياعم الفلوس دي بتروح لجيوبهم مباشرتا يارب اي واحد فالمرور يفرض اتاوه عالناس ياخدهم بالسم الهاري عليه وعلي عياله وعلي صحته ويشتري بيهم علاج يارب ويجيله فشل كلوي وسرطان ويتشل وميلاقيش اللي يشيله امين يارب

    ردحذف

البقاء لله .. وفاة مواطن واصابة عمه بطلقات نارية من ضابط بقرية الزاوية باسيوط وغضب الأهالى من ظلم الداخلية فى اسيوط

المواطن حسن مش إرهابى لكنه إنسان  كل جريمته انه مواطن غلبان خاف من حضرته فجرى راح ضربه بالنار ----------------------------------...