الأحد، 30 ديسمبر 2012

العشرات من العاملين بمديرية الطب البيطرى بأسيوط يتظاهرون أمام ديوان عام المحافظة لإعادة مديرهم لمنصبه


تظاهر العشرات من العاملين بمديرية الطب البيطرى بأسيوط، ظهر اليوم، أمام مبنى الديوان العام اعتراضا على ترشيح مديرية الطب البيطرى لاثنين من الذين ينتمون إلى تيار ديني حسب قولهم، مطالبين ببقاء الدكتور صلاح محمد إبراهيم القائم بأعمال مدير المديرية فى منصبه.
من جانبه، وافق الدكتور يحيى كشك محافظ أسيوط على الفور بإرسال مذكرة موقعة من العاملين بالمديرية لرفعها إلى الدكتور رئيس هيئة الطب البيطرى بالقاهرة بالإعراض على المرشحين السابقين لهذا المنصب والإبقاء على الدكتور صلاح مديرًا للمديرية.
فاطمة جابر

هناك تعليق واحد:

  1. اولا) مديرية الطب البيطرى مرشحتش حد زى مهو مكتوب و الترشيح كان من عند الهيئة العامه للخدمات البيطرية بالقاهرة
    2)ثانيا هما فين العشرات من العامليين اللى انتوا بتتكلموا عنهم هو كل من ضحك على واحد بكلمتين وعرف يجره تقولوا عشرات
    3)ثالثاالاتنين اللى تم اختيارهم اعتمادا على جدارتهم زى ما اقرت اللجنه وانا عاوز واحد محترم يقولى ايه هو التيار اللى منتميين اليه .وكفايه ان الناس كلها عارفه كويس جدا جدا الدكتور صلاح مازال بينتمى لأيه ومش عاوزين نفتح اكتر من كده
    4)رابعا مين الذكى اللى فهم الناس ان الدكتور صلاح صاحب منصب مدير المديرية اكيد ده انسان ذكى او حد ضحك عليه الدكتور صلاح ما هو الا مسير اعمال موقت فقط ومزادش اى حاجة عن كده .
    5)حسبى الله ونعم الوكيل

    ردحذف

البقاء لله .. وفاة مواطن واصابة عمه بطلقات نارية من ضابط بقرية الزاوية باسيوط وغضب الأهالى من ظلم الداخلية فى اسيوط

المواطن حسن مش إرهابى لكنه إنسان  كل جريمته انه مواطن غلبان خاف من حضرته فجرى راح ضربه بالنار ----------------------------------...