الأربعاء، 2 يناير 2013

بالفيديو..عبد الله بدر: سأعتزل الإعلام والسياسة وأعود للمسجد و«اللي هيقل أدبه مش هسكت له»




أعلن عبد الله بدر، الداعية بقناة الحافظ، اعتزاله الظهور في وسائل الإعلام، وقال إنه سيعود للمسجد لأنه «محدش يقدر يقولي بتقول إيه ومش تقول إيه، واللي هيقل أدبه مش هسكتله».
وأضاف «بدر» أثناء ظهوره في قناة «الحافظ»، مساء الثلاثاء ببرنامج «في الميزان» أن «من يقترب من الدين آكله بسناني، وأنا شايف اللي بيسيء للدين لا يحتاج لرفق ولا لين، ده عايز وقفة علشان يكف، ومفيش باطل بيروح لوحده، لازم أهل الحق يقفوا».
وتابع: «البعض يرى ومنهم القناة إني عصبي ووحش لذلك فأنا أعتذر عن الظهور مرة ثانية»، مشيراً إلى أن آخر ظهور له، مساء الأربعاء في السادسة مساءً على قناة «الحافظ».
وأوضح أنه
«سيختفي عن الساحة إلى أن يزول أهل الباطل، والناس دي تكف لوحدها»، لافتاً إلى أنه سيترك المجال لـ«الناس الحلوة اللي شايفة إن الباطل هيموت لوحده، ولما يموت هبقى أطلع تاني».
اشتهر الداعية عبد الله بدر، عقب الهجوم على الفنانة إلهام شاهين، وبعدها أقامت ضده دعوى سب وقذف تتهمه فيها بالتحريض ضد فئة من الشعب المصري، والعمل على إشاعة الفوضى في البلاد، وإثارة الفتنة، وتكدير الأمن العام، وتعريض الأمن والسلم الاجتماعي للخطر، وعدم احترام سيادة القانون، والإساءة إلى الدين الإسلامي وازدراء الأديان، بالإضافة إلى توجيه عبارات سب وقذف مباشرة في حقها عبر قناة الحافظ.
باهى حسن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

البقاء لله .. وفاة مواطن واصابة عمه بطلقات نارية من ضابط بقرية الزاوية باسيوط وغضب الأهالى من ظلم الداخلية فى اسيوط

المواطن حسن مش إرهابى لكنه إنسان  كل جريمته انه مواطن غلبان خاف من حضرته فجرى راح ضربه بالنار ----------------------------------...