الخميس، 4 أبريل 2013

إحتجاج طالبات مدرسة الأندلس الثانوية الخاصة بأسيوط على توقيت الإمتحانات الشهرية


اشتكت طالبات مدرسة الأندلس الثانوية الخاصة إحدى المدارس التابعة لجماعة الإخوان المسلمين بأسيوط من توقيت اداء إمتحان هذا الشهر والذى أقرته إدارة المدرسة فى نهاية اليوم الدراسى مما اعتبرته الطالبات حملا زائدا وإرهاقا لهن بعد يوم دراسى كامل بالمدرسة .

وكانت الطالبات قد أدت 6 إمتحانات من واقع 10 امتحانات ولكن وجدن أنهن غير قادرات على أداء باقى الإمتحانات مع إرتفاع درجة الحرارة بإنتهاء اليوم الدراسى ، وانتقدت الطالبات اسلوب إدارة المدرسة فى التعامل معهن بعد رفضهن أداء الإمتحانات .

وتوجه عدد من أولياء الأمور للمدرسة وأعربوا عن رفضهم لأسلوب التعامل مع الطالبات ومع المواعيد المقرر لإجراء الإمتحانات فيها وخاصة انها إمتحانات تضاف درجاتها لاعمال السنة .

هناك تعليقان (2):

  1. والله ما أنا رادد :)
    فينك يا حسسسسسسسسسسين :)

    ردحذف
  2. انا طالبة من طالبات الاندلس و حضرت الموقف من اوله لآخره و احنا مَعتصمناش علشان الامتحانات احنا اعتصمنا لان الادارة رفضت تتناقش معانا و اهانتنا و اهانت أولياء امورنا .. و بعد ما اعتصمنا بهدوء مجرد واقفة صامتة في مدرسات اعتدوا على البنات بالضرب و السب و انكروا كمان انهم عملوا كده !
    ياريت لو هتقولوا خبر تستيقنوا الأول منه لأن الخبر كده مبين ان احنا اللي غلطانين او مكبرين الموضوع او بنتدلع !!

    ردحذف

البقاء لله .. وفاة طالب كلية حربية من اسيوط متأثرا باصابته فى حادث .. القبض على موظف ببترول اسيوط قتل طفل بالخطأ بسيارته وهرب مسرعا

لقى طفل مصرعه، متأثرا بإصابته بكدمات في الذراع ونزيف داخلي بالمخ، بعد أن صدمته سيارة ملاكي دايو لانس بطريق قرية علوان وفر صاحبها هارب...