الثلاثاء، 1 سبتمبر 2015

بالفيديو الطالبة رنا .. المسئولين فى كنترول اسيوط هددونى بسبب التظلم من النتيجة : وهصعَّد الموضوع للأمم المتحدة


كشفت طالبة تدعى رنا حجازي، إحدى المتظلمات من نتيجة الثانوية العامة، التي قالت إنَّ أوراق إجاباتها في الامتحانات، أنَّ "مسؤولين في كنترول أسيوط هدَّدوا بسبب تظلمها من النتيجة".



وقالت خلال مداخلة هاتفية مع برنامج "90 دقيقة" على فضائية "المحور"، الثلاثاء: "قالولي إنهم هيفصلوا أبويا من الشغل، وهيفصلوا أختي من كلية الطب، بس أنا مش هتنازل عن حقي".



وأضافت: "أنا مقدمتش شكوى في التهديد لإن الأهم عندي الورق، يعني مستقبلي اللي ضاع ولا أقدم شكوى، الـ 60% اللي أنا جايبها دي أدخل بيها معهد بعد ما كنت هادخل طب، أنا مش هاسكت وهاصعد الموضوع للقضاء والأمم المتحدة".

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

البقاء لله .. وفاة مواطن واصابة عمه بطلقات نارية من ضابط بقرية الزاوية باسيوط وغضب الأهالى من ظلم الداخلية فى اسيوط

المواطن حسن مش إرهابى لكنه إنسان  كل جريمته انه مواطن غلبان خاف من حضرته فجرى راح ضربه بالنار ----------------------------------...