الخميس، 28 يونيو 2018

صحافة المواطن ’’ ريموندا عماد ’’ بالصور حركة شباب كريستيان للأقباط الأرثوذكس تعلن خطف فتاة مسيحية بمركز البدارى باسيوط والفتاة ترد ’’ انا مش مخطوفة .. انا اشهرت إسلامى وتزوجت ’’


حركة شباب كريستيان للأقباط الأرثوذكس :-
"نناشد السيد اللواء مدير امن أسيوط و سيادة المستشار المحامي العام لنيابات أسيوط الكلية "
ورد إلينا استغاثة مع ارسال الصور من أسرة فتاة مسيحية تنص علي الآتي .
اتغيبت من صباح يوم الثلاثاء الموافق 12\6 الساعه 5 وتلت تم تحرير محضر مركز بقسم البداري بنفس التاريخ و اتهمنا الخاطف اتهام صريح و واضح بالاسم واتهمنا اخوه المدعو "عرمان .ح .م .د " بنفس السالفه واتهمناهم اتهام صريح ومذكور في المحضر واقعه الاختفاء واتهام الشخص اللي قام بواقعه الخاطفه ولم يتم اي خطوه عمليه في مركز شرطه البداري نهائيا ..و أن كل اللي عمله المركز اتصل المركز بالولد و قالهم انها جايه بارادتها الحرة هل ياخذ المركز باستجواب الخاطف عن طريق التيلفون ولم يستدع اي شخص سواء والدة او اخوه او الشخص نفسه و الواقعة ليها خمس ايام ومفيش اي خطوه عمليه اتعملت و ننتظر النيابة و حتي الان لا تفيدنا بشيء وردت هذة الاستغاثة نصا كما هي من أسرة الفتاة .
و من جهتنا نحن حركة شباب كريستيان للأقباط الأرثوذكس و بما ان مكان الفتاة معلوم لدى الجهات الأمنية علي حد قول أسرتها في الاستغاثة المرسلة إلينا لذلك نناشد السيد مدير امن أسيوط و السيد المستشار محام عام نيابات أسيوط الكلية بحضور و استدعاء الفتاة الي سراي النيابة و الجلوس مع والديها و الاستماع الي اقوالها. 
مؤسس و مسئول الحركة :-
مهندس / نادر صبحي سليمان
------------------------------------------------
يا جماعه انا مش مخطوفه انا اسمي ريموندا عماد كامل انا اللي ماشيه بـ مزاجي ومحدش غاصب عليا وبعدين انا اشهرت اسلامي خلاص وتجوزت وقريبا هاجي مديرية امن اسيوط وهثبتلكم اني مش مخطوفه انا ماشيه بـ مزاجي

ريموندا عماد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

البقاء لله .. وفاة مواطن واصابة عمه بطلقات نارية من ضابط بقرية الزاوية باسيوط وغضب الأهالى من ظلم الداخلية فى اسيوط

المواطن حسن مش إرهابى لكنه إنسان  كل جريمته انه مواطن غلبان خاف من حضرته فجرى راح ضربه بالنار ----------------------------------...