الأربعاء، 13 يوليو 2011

استطلاع رأى يؤكد: أسيوط تحولت للأسوأ على أيدى اللواء "ابراهيم حماد" محافظ اسيوط


أجرت صفحة "أسيوط كلها على الفيس بوك" استطلاع رأى للمقارنة بين اللواء إبراهيم حماد، محافظ أسيوط الحالى، واللواء نبيل العزبى، محافظ أسيوط السابق، وكان استطلاع الرأى حول مستوى خدمات المرافق العامة بأسيوط (مياه، كهرباء، نظافة، صرف) بعد رحيل العِزبى وتولّى حماد، وجاءت النتيجة 31صوتا قالوا كما هى، و2 قالوا أفضل، و22 لا أعلم، و480 قالوا إنها أسوأ.

وقالت الصفحة فى بيان لها بعد النتيجة المتوقعة قررنا (صراحــةً) نعمل حملة ضد سيادته بإظهار الفرق الفادح والصارخ بين (أسيوط قبل حمّاد وبعد حمّـاد) من خلال مجموعة من الصور (قبل وبعد).. ونشوف أسيوط كانت أزاى من كام شهر ووصلت لأيه.. هنعرض رحلة أسيوط من أجمل محافظات مصر، إلى مقلب زبالة كبير وتدن بشع فى مستوى الخدمات واللى بقت لا تليق بالآدميـــة (الميه ضعيفة وبتقطع باستمرار فى مناطق كتير جداً ولو جت مبتبقاش نضيفة) (الكهربا ضعيفة جداً وبتتسبب فى إتلاف الأجهزة) (النظافة صفر، ومفيش شارع دلوقتى إلا وفيه مقلب زبالة، وياريت تلقوا نظرة على نفق الزهراء "تحت" وشوفوا منظره بقى عامل أزاى)... اللواء إبراهيم حماد عاشق مكتب ديوان المحافظة، ولابد من رحيله.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

البقاء لله .. وفاة مواطن واصابة عمه بطلقات نارية من ضابط بقرية الزاوية باسيوط وغضب الأهالى من ظلم الداخلية فى اسيوط

المواطن حسن مش إرهابى لكنه إنسان  كل جريمته انه مواطن غلبان خاف من حضرته فجرى راح ضربه بالنار ----------------------------------...